Supercykelstisamarbejdet undersøger og evaluerer løbende på hvilke tiltag, der kan skabe de bedste forhold for cykelpendlere og sikre den bedste fremkommelighed. Herunder findes den nyeste viden om de forskellige tiltag på supercykelstierne.
Analyser
-
Undersøgelse af den attraktive cykeloplevelse
Supercykelstierne har i samarbejde med Is It A Bird udarbejdet et konceptualisering af "den attraktive cykeloplevelse".
-
Evaluering af nedtællingssignaler
2019
Supercykelstisamarbejdet har testet to forskellige typer af nedtællingssignaler. -
Trafikinformation til cykelpendlere
2019
Supercykelstisamarbejdet har i samarbejde med Epinion undersøge cykelpendlernes behov for trafikinformation samt hvilken trafikinformation der kan gøre den daglige pendling lettere, og hvordan denne information gives bedst muligt. -
Undersøgelse af speed pedelecs på supercykelstierne
2019
I 2018 blev en forsøgsordning vedtaget, der tillader speed pedelecs at køre på cykelstierne. Supercykelstisamarbejdet har lavet en kortlægningen af forholdene for kørsel med speed pedelecs (elcykler der kan køre 45 km/t) på supercykelstinettet. -
Tillæg til speed pedelecs-undersøgelse: Kortlægning af rutenettet
Oversigtskort med stikategoriseringerne fra kortlægningen af forholdene for kørsel med speed pedelecs på supercykelstinettet med og uden trafikmængder.
-
Evaluering af effekten af fremført cykelsti og fremrykket busperron
2018
Supercykelstisamarbejdet har testet og evalueret fremkommeligheds-effekten af fremført cykelsti i kryds og fremrykket busperron på supercykelstierne. -
Samfundsøkonomisk analyse
2018
Samfundsøkonomisk analyse af det samlede net af supercykelstier i Region Hovedstaden. -
Serviceinformation
2018
Evaluering af afmærkning på supercykelstierne -
Evaluering af hensynzoner
2016
Evalueringsrapport over hensynszoner på supercykelstierne. Tilfredshed og effekt -
El-cykel undersøgelse
2014
Analyse udarbejdet af Mobycon omkring el-cykler ift. miljø, sundhed, sikkerhed og infrastruktur sammenlignet med brugen af almindelige cykler -
Greater Copenhagen Cykelpotentiale-analyse
2020